دنیای کاشت و کشت

در این وبلاگ ما بهترین آموزش هارو آپلود می کنیم

دنیای کاشت و کشت

در این وبلاگ ما بهترین آموزش هارو آپلود می کنیم

پوکه از نظر پروفسور احمدی

پوکه، ماده ای طبیعی است که در نتیجه آتشفشان ایجاد می شود و به دلیل مزایای چگالی کم، در صنعت ساختمان، به ویژه در عایق های حرارتی و صوتی، به طور مکرر از آن استفاده می شود، ماده ای متبلور، متخلخل، اسفنجی و مقاوم در برابر عوامل فیزیکی و شیمیایی

ذخایر بیمسین در منطقه ما که دارای 9 میلیارد متر مکعب ذخایر در مناطق آناتولی مرکزی و شرقی کشورمان است، از نظر کیفیت بالاتر از استانداردهای جهانی است. ویبروبلوک بیمسی را که به عنوان ماده اولیه از مزارع مجاز خود در قیصری یا سایر چاله های روباز می گیرد، الک می کند و از آن به عنوان ماده اولیه استفاده می کند.

تاریخچه پوکه (پومیس) و کارایی آن صنعت ساختمان

مشخص است که پوکه معدنی برای اولین بار به عنوان سیمان پوزولان در بخش ساخت و ساز مورد استفاده قرار گرفت، همانطور که در گنبد ایاصوفیه در دوره روم بود. استفاده از آن در تولید مصالح ساختمانی سبک در آلمان در سال 1851 آغاز شد. در ترکیه، اولین تولید المان های حرفه ای سبک وزن در سال 1990 در قیصری آغاز شد. امروزه در بسیاری از کشورها به ویژه در عایق حرارتی و صوتی به دلیل ویژگی هایی مانند سبکی، طبیعی بودن، صرفه جویی، مقاومت در برابر زلزله و آتش سوزی به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد.

عناصر ساختمانی سبک ویبروبلاک

پس از اولین تولید المان های سبک وزن در کایسری در سال 1990، تأسیسات مختلفی ایجاد شد و کارخانه Vibroblok که در سال 1990 تأسیس شد، در سال 1990 تولید را آغاز کرد.

ویبروبلوک علیرغم همه مزیت هایی که دارد، در نتیجه فعالیت های تبلیغاتی انجام شده با آگاهی از اینکه پوکه در کشور ما چندان شناخته شده نیست، عناصر ساختمانی سبک وزن پوکه را با برند ویبروبلوک شناخته شده و پوکه را فراگیر کرده است. ویبروبلاک ها به عنوان عناصر ساختمانی دیوار داخلی و خارجی در انواع ساختمان ها و به عنوان عناصر ساختمانی بلوک توخالی در طبقات استفاده می شوند.

ویژگی های Vibroblock

عایق حرارت و صدا است.

پوکه که به عنوان ماده اولیه عناصر سبک ساختمانی استفاده می شود، به طور طبیعی عایق حرارت و صوت می باشد.

در برابر زلزله مقاوم است؛

از آنجایی که پوکه یک ماده با خاصیت ارتجاعی بالا است، عناصر ساختمانی تولید شده از پوکه از استحکام بیشتری نسبت به سایر عناصر ساختمانی برخوردار هستند. (ضریب الاستیسیته در برابر شکستگی در اثر امواج زلزله 70000 کیلوگرم بر سانتی متر مربع است.) از آنجایی که 6 برابر انعطاف پذیرتر از بتن است، می تواند ضربه ها را راحتتر بدون شکستگی و ترک خوردگی جذب کند و در برابر زلزله مقاومت کند.

مقرون به صرفه است؛

در حالی که دیوارها در ساخت و سازها ساخته می شوند، روی دیوارهای ساخته شده با سایر عناصر ساختمانی به گچ درشت و ریز نیاز است، کافی است یک لایه گچ بر روی دیوارهای خارجی ویبروبلوک زده شود و دیوارهای داخلی مستقیماً با گچ گچ کاری شوند. علاوه بر این، استفاده از گچ کمتر به دلیل داشتن سطح صاف کافی است. از آنجایی که سطح محصولات صاف و تزئینی است، امکان استفاده از آنها بدون گچ کاری وجود دارد.

مقاوم در برابر آتش؛

ویبروبلوک که دمای ذوب بالایی دارد، بر اساس استانداردهای DIN 4102 مورد تایید قرار گرفته است تا در برابر آتش بسیار مقاوم باشد. پوکه با دمای ذوب بالا خسارات ناشی از آتش سوزی را به حداقل می رساند زیرا در هنگام ذوب هیچ گاز مضری برای محیط زیست منتشر نمی کند. (این ویژگی را دارد که حداقل به مدت 239 دقیقه در دمای احتراق 1100 درجه سانتیگراد آتش نگیرد، شکل و اندازه خود را از دست ندهد و دود از خود خارج نکند.)

این طبیعی است؛

Vibroblok یک ماده طبیعی است زیرا فقط از پوکه و سیمان تولید می شود.

رطوبت محیط را متعادل می کند.

از آنجایی که ویبروبلوک می تواند حاوی مقدار زیادی بخار آب در بدن خود باشد، از رطوبت جلوگیری می کند. علاوه بر این، به دلیل ساختار متخلخل خود، با ایجاد تهویه طبیعی در فضا، فضاهای تنفسی، بدون بو و سالم ایجاد می کند.

دوستدار محیط زیست؛

از آنجایی که ویبروبلاک فقط با انرژی ارتعاشی تولید می شود، انرژی مورد نیاز بسیار کم است. از آنجایی که در تولید از هیچ گونه تکنیک شیمیایی یا بیولوژیکی استفاده نمی شود، پسماند وجود ندارد و خطری برای سلامت کارگران وجود ندارد.

سبک وزن است؛

یکی از مهمترین مزایای ویبروبلاک سبک بودن آن به دلیل ساختار متخلخل آن است. ویبروبلاک با وزن مخصوص 0.6 کیلوگرم بر دسی متر مکعب، بار روی پی ساختمان را کاهش می دهد زیرا نسبت به سایر محصولات ساختمانی سبک تر است.

اندازه دقیق آن است.

مصالح ساختمانی ویبروبلاک با استفاده از فرصت های ارائه شده توسط تکنولوژی برتر با دقت میلی متری تولید می شوند. سطح صاف و لبه های صاف تولیدی تا 50 درصد از سنگ تراشی و گچ صرفه جویی می کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد