دنیای کاشت و کشت

در این وبلاگ ما بهترین آموزش هارو آپلود می کنیم

دنیای کاشت و کشت

در این وبلاگ ما بهترین آموزش هارو آپلود می کنیم

پوکه چیست، چه کاری انجام می دهد؟


سنگ پا چیست و در کجا کاربرد دارد؟ سنگ پا در کجا برداشته می شود؟ مناطق استفاده از سنگ پا

پوکه یک سنگ آتشفشانی شیشه ای متخلخل است که متخلخل، اسفنجی است که در نتیجه رویدادهای آتشفشانی ایجاد شده و در برابر عوامل فیزیکی و شیمیایی مقاوم است. به دلیل ساختار اسفنجی که پس از فعالیت های آتشفشانی به وجود آمده است به آن «سنگ پوکه»، «سنگ فوم»، «سنگ پوکه» و «سنگ گدازه» نیز می گویند.

پوکه که شکل طبیعی و اجتناب ناپذیر ساختار آتشفشانی است، در اثر سرد شدن ناگهانی گدازه پس از فوران آتشفشانی به وجود می آید. معدن پوکه که به عنوان سنگ اسفنجی/پاشنه شناخته می شود و به عنوان یک محصول آرایشی ارزیابی می شود، در واقع از سنگ بنای صنعت ساختمان برای نزدیک به 2000 سال بوده است.

پوکه به یکی از پرمصرف‌ترین مصالح ساختمانی در صنعت ساختمان تبدیل شده است، زیرا ماده‌ای بسیار متخلخل و عایق صدا است که در اثر سرد شدن ناگهانی بخار پس از فوران آتشفشان‌ها تشکیل می‌شود و در برابر همه مقاوم است. شرایط آب و هوایی و کاملاً سبک است.

پوکه که به آسانی پردازش می شود و با افزایش استحکام سازه در طول زمان به استحکام و ماندگاری سازه کمک می کند، برای اولین بار در دهه 1980 در ترکیه مورد استفاده قرار گرفت

سنگ پوکه در کجا حذف می شود؟

معدن پوکه در مناطق مختلف ترکیه، به ویژه در نوشهیر، قیصری و بیتلیس، از زیر زمین استخراج می شود. و در بسیاری از زمینه ها استفاده می شود.

پوکه چیست

در دوران یونان و روم باستان، سنگ پا به طور گسترده در آمفی تئاتر، معابد، قنات ها، حمام ها، سرداب ها و ساخت و سازهای مسکونی استفاده می شد. این معابد هنوز در آزمون زمان مقاومت می کنند. پوکه ایتالیایی; پوکه، آلمانی; Bimsstein، انگلیسی; به آن پوکه می گویند.


پوکه در چه مناطقی استفاده میشود؟

پوکه به عنوان یک ماده اولیه صنعتی در بسیاری از بخش ها به ویژه در ساخت و ساز استفاده می شود. تقریباً 90 درصد پوکه تولید شده در سراسر جهان در بخش ساخت و ساز است. در ساخت بلوک های پوکه، سنگدانه های بتنی سبک، شن و ماسه گچ و ملات، سنگدانه های پیش ساخته ساختمانی و پرکننده، سقف و المان پوششی تزئینی، پرکننده عایق استفاده می شود.

سنگ پوکه در کجا استفاده می شود؟

تقریباً 90 درصد پوکه تولید شده در سراسر جهان در صنعت ساخت و ساز برای بلوک پوکه، گچ و ماسه ملات، پوشش سقف و تزئینی و پرکردن عایق استفاده می شود.

این محصول که مخصوصاً برای عایق حرارتی، صوتی و آتش سوزی ساختمان ها استفاده می شود، به دلیل صرفه جویی در مصرف انرژی در هزینه های گرمایش و سرمایش، ارجحیت دارد.

برای احاطه درختان و بوته ها استفاده می شود. از تشکیل علف های هرز جلوگیری می کند. مقاوم در برابر آتش است.

این یک سنگ طبیعی است که برای از بین بردن ترک های پاشنه پا و از بین بردن پوست مرده پا در حین انجام پدیکور استفاده می شود. همچنین برای از بین بردن تشکیل پینه استفاده می شود

پوکه رنگی است ؟

پوکه یک عنصر ساختاری سبک بر پایه سیلیکات آتشفشانی با ویژگی شیشه ای و ساختار متخلخل است. به طور کلی رنگ آن روشن است و از سفید تا کرم، آبی، خاکستری متفاوت است، اما می تواند سبز، قهوه ای و سیاه نیز باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد