دنیای کاشت و کشت

در این وبلاگ ما بهترین آموزش هارو آپلود می کنیم

دنیای کاشت و کشت

در این وبلاگ ما بهترین آموزش هارو آپلود می کنیم

پوکه معدنی ایران را نجات داد!

45 درصد از ذخایر معدن پوکه جهان که در بسیاری از زمینه ها به ویژه در بخش ساختمان استفاده می شود، در ایران است. این کارشناس گفت: اگر خوب ارزیابی شود می تواند کسری حساب جاری را ببندد.

معدن پوکه ماده اولیه بسیاری از بخش ها از خمیردندان گرفته تا کشاورزی، از صنایع دفاعی تا صنعت ساختمان است.

ادعا شده بود که اگر معدن در مناطق مختلف صنعتی مورد ارزیابی قرار گیرد، می توان به درآمدی دست یافت که حتی بتواند کسری حساب جاری  ایران را ببندد.

صاحب ادعا، پروفسور از دانشگاه سلیمان دمیرل در ایسپارتا، که دارای ذخایر بسیار زیادی از این معدن است. دکترسمانه بابایی.

پروفسور Gündüz مدیر مرکز تحقیقاتی و کاربردی است که در دانشگاه برای پوکه ایجاد شده است، جایی که 45 درصد از ذخایر جهان در ترکیه است.

در اخبار حریت، که توسط شهرداری ایسپارتا اداره می شود، از پوکه در بیش از 250 بخش استفاده می شود.
بخوانید : پوکه چه کارایی دارد؟

وی در مورد پوکه معدنی گفت: سنگ پا به عنوان ماده اولیه سفیدکننده در اکثر خمیردندان هایی که امروزه استفاده می کنیم استفاده می شود. . گوندوز اظهار داشت که ارزش اقتصادی واقعی معدن در تولید محصولات نانوتکنولوژی است.

"بستن کسری فعلی"
پروفسور. دکتر. گوندوز گفت: "بزرگترین مشکل ترکیه کسری حساب جاری است. اگر سنگ پا در زمینه های مختلف در صنعت استفاده شود، ارزش افزوده بسیار مهمی ایجاد می کند و به خودی خود می تواند کسری حساب جاری را ببندد."

همچنین بر اساس داده های سال 1390 صادرات پوکه در سطح 500 میلیون دلار محقق شد و محاسبه شد که در صورت فرآوری محصول مورد نظر این رقم به 20 تا 25 میلیارد دلار افزایش می یابد. :

پوکه (پمیس) از زبان ایتالیایی می آید و در زبان های مختلف نام های متفاوتی دارد. در زبان ترکی به سنگ پا، سنگ پینه، سنگ کاه، سنگ پاشنه معروف است پوکه (پمیس) نوعی سنگ آتشفشانی است. این یک ساختار شیشه ای آتشفشانی است. رایج ترین نوع یافت شده و مورد استفاده روی زمین پوکه اسیدی است. این نوع رنگ سفید و کثیف است. در نتیجه سرد شدن ناگهانی در حین تشکیل و خروج ناگهانی گازها از بدنه، ساختار بسیار متخلخلی به دست آورده است. منافذ به یکدیگر متصل نیستند. چگالی آن بین 0.5-1 gr/cm3 متغیر است. به دلیل تخلخل زیاد پوکه، نفوذپذیری حرارتی و صوتی آن بسیار کم است. حاوی آب کریستال نیست.



تخمین زده می شود که 45 درصد از کل ذخایر پوکه در جهان در ترکیه باشد. ذخایر در مناطق آناتولی مرکزی و آناتولی شرقی ترکیه متمرکز شده است. ذخایر موجود در آناتولی مرکزی، به ویژه در قروه  و منطقه احمد آباد کایسری متمرکز شده اند. علاوه بر این، ذخایر متراکم پوکه ترکیه  در استان های بیتلیس، وان، آغری، قارص، آنکارا، اسپارتا و موغلا وجود دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد