دنیای کاشت و کشت

در این وبلاگ ما بهترین آموزش هارو آپلود می کنیم

دنیای کاشت و کشت

در این وبلاگ ما بهترین آموزش هارو آپلود می کنیم

تولید میوه خانگی انگور

انگور گیاهی محکم است. آنها سرسختانه در برابر خشکسالی مقاومت می کنند و می توانند حتی در خاک های صخره ای و نابارور موفق شوند. با توجه به مراقبت های معقول، تاک های انگور 20 تا 30 سال تولید می کنند.

(در پنجره جدید باز می شود)محوطه سازی با انگور

برای بهترین استفاده، انگور را در امتداد حصار مرزی موجود یا روی یک پرده مخصوص آموزش دهید. استفاده از درختچه برای حمایت ممکن است ارزش زینتی بیشتری داشته باشد، اما عملیات فرهنگی لازم وجین، هرس، بستن و سمپاشی را دشوارتر می کند. چندین رقم انگور به علف کش های حاوی 2،4-D یا dicamba حساس هستند. رانش اسپری از این ترکیبات می تواند باعث انحراف برگ و آسیب انگور شود.

انگور را آفتاب کامل بدهید. انگور طیف وسیعی از خاک ها را تحمل می کند، اما مکانی با زهکشی خوب آب و قرار گرفتن در معرض آفتاب کامل ضروری است (شکل 1).

هنگام تصمیم گیری برای کاشت چند گیاه انگور، نوع استفاده از منظره، مدت زمانی را که می توان برای مراقبت از گیاهان اختصاص داد و میزان میوه مورد نظر خود را در نظر بگیرید. هر گیاه بالغ باید حدود 10 تا 12 پوند میوه تولید کند

شکل 1. انگور در آفتاب کامل و خاک با زهکشی خوب بهترین رشد را دارد.
 

(در پنجره جدید باز می شود)انتخاب ارقام

نهالستان ها انواع مختلفی از ارقام انگور را ارائه می دهند، بنابراین شما می توانید رنگ میوه، طعم، زمان رسیدن و مصارف آشپزی را انتخاب کنید. در صورت امکان ارقام مقاوم به بیماری را انتخاب کنید. جدول 1 تعدادی از ارقام را فهرست می کند که ارزش بررسی دارند.

زمان کاشت

در اواخر زمستان یا اوایل بهار به محض اینکه بتوان خاک را کار کرد بکارید. گیاهان زودرس می توانند در برابر هوای شدید تابستان مقاومت کنند. زمان کاشت ترجیحی از مارس در جنوب میسوری تا اواسط آوریل در شمال میسوری متغیر است.

آماده سازی خاک ممکن است لازم نباشد. اگر منطقه به شدت خاک گرفته یا متراکم شده باشد یا اگر به کودهای اصلاحی نیاز دارد، ممکن است کاشت یا خاک ورزی عمیق لازم باشد. این مقدمات را در پاییز برای کاشت زودرس بهاره انجام دهید. آزمایش خاک نشان می دهد که آیا کمبود مواد مغذی وجود دارد یا خیر. نمونه های خاک ممکن است به مرکز توسعه MU شهرستان شما ارسال شود، که می تواند درمان های اصلاحی را توصیه کند.

انتخاب گیاهان

گیاهان یک ساله قوی بهترین هستند. مهدکودک ها این ها را به عنوان یک سال - شماره 1 فهرست می کنند.

گیاهان دو ساله گرانتر هستند و معمولاً بهتر از گیاهان یک ساله رشد نمی کنند.

گیاهان را از یک نهالستان معتبر خریداری کنید که تضمین می کند گیاهان با کیفیت بالا و درست به نام و بدون بیماری هستند.

جدول 1. خصوصیات ارقام انگور

ارقام فصل ملاحظات
انگور سفره ۱
کانادا خیلی زود میوه قرمز بی دانه؛ انواع توت ها با کیفیت دسر عالی و اندازه متوسط. به شدت مستعد پوسیدگی سیاه است.
کنکورد اواخر-اواسط میوه آبی، به طور گسترده به جز مناطق Bootheel سازگار شده است. برای آبمیوه و ژله خوبه در هوای بسیار گرم به طور ناهموار می رسد. به شدت مستعد پوسیدگی سیاه و فومپسیس است.
گلنورا اوایل - اواسط میوه بدون دانه، بدون پوست، آبی؛ انواع توت ها با اندازه متوسط، تحمل خوبی به سرما دارند.
مریخ اوایل - اواسط میوه بدون دانه، پوست لغزنده، آبی؛ نسبتا مقاوم، حساسیت کم به بیماری.
نپتون اوایل - اواسط میوه بدون دانه، بدون پوست، میوه سفید؛ نسبتاً مقاوم، نسبتاً مقاوم به بیماری.
تکیه اوایل - اواسط بدون دانه، پوست لغزنده، میوه قرمز؛ طعم خوب، مقاوم، خوشه های با اندازه خوب، میوه با اندازه متوسط. مستعد ابتلا به بیماری های رایج
زحل اوایل - اواسط میوه قرمز بدون دانه، بدون پوست. نسبتاً مقاوم، نسبتاً مقاوم به بیماری.
سیاره زهره زود میوه بدون دانه، پوست لغزنده، آبی؛ طعم خوب، میوه متوسط ​​تا بزرگ، نسبتاً مقاوم.
ارقام فصل Remarks
White wine grapes1
Catawba Late Makes a dry or sweet wine; vines vigorous, large berries. Susceptible to common diseases.
Delaware Midseason High sugar content; good-quality white wine; vines lack vigor. Susceptible to black rot and phomopsis.
Niagra Midseason Good fresh or used for wine, juice or jelly; large fruit, foxy flavor. Susceptible to common diseases.
Seyval Midseason Excellent wine; usually hardy. Highly susceptible to powdery mildew and gray mold.
Vidal blanc Mid-Late Excellent wine; usually hardy; vigorous, long clusters, medium berries; makes beautiful trellis or arbor.
Vignoles Midseason Excellent wine; usually hardy; very susceptible to powdery mildew, gray mold and anthracnose.
Cultivars Season Remarks
Red or blue wine grapes1
Chambourcin Midseason Good wine; very susceptible to black rot, and susceptible to mildews and gray mold.
Cynthiana, Norton Late شراب عالی؛ معمولا مقاوم مقاوم به بیماری
1. سفره (تازه، ژله، آب میوه) یا شراب به استفاده اولیه آنها اشاره دارد. بسیاری از این ارقام کاربردهای متعددی دارند.

(در پنجره جدید باز می شود)نکات کاشت

با اکثر ارقام آموزش دیده با سیستم کوردون، فاصله 8 فوتی بین بوته ها مطلوب است.

ریشه ها را بررسی کنید و قسمت های شکسته یا آسیب دیده را ببرید. همچنین ریشه های بیش از حد بلند را کوتاه کنید.

سوراخ های کاشت را به اندازه کافی بزرگ حفر کنید تا ریشه ها در موقعیت طبیعی خود قرار گیرند. گیاهان را در همان عمقی که در مهد کودک رشد کردند قرار دهید. ریشه ها را با خاک سطحی بپوشانید و بسته بندی کنید تا حفره های هوا از بین برود و از تماس خوب ریشه با خاک اطمینان حاصل کنید. در حین پر شدن سوراخ باید مقداری کوبش اضافی انجام شود. یک حوض کم عمق در اطراف گیاه بگذارید و آن را با آب پر کنید تا خاک اطراف ریشه ها ته نشین شود و رطوبت مورد نیاز تامین شود. بعداً سوراخ را با خاک سطحی پر کنید تا با خاک اطراف یکدست شود.

در کاشت کود لازم نیست. کود قرار داده شده در سوراخ ممکن است برای گیاه مضر باشد.

کشت

انگور به کشت کم عمق پاسخ خوبی می دهد. بهترین تولید ممکن است زمانی حاصل شود که یک منطقه عاری از علف های هرز حداقل به عرض حداقل 4 فوت در زیر پرده نگهداری شود.

(در پنجره جدید باز می شود)کود

مقادیر متوسط ​​کود باعث رشد گیاهان جوان و حفظ بنیه گیاهان باربر می شود. هیچ برنامه کود واحدی به دلیل تنوع زیاد بین خاک و سایر عوامل، برای همه شرایط مناسب نیست. برای برنامه ریزی بهترین برنامه برای خاک خاص، آزمایش خاک باید انجام شود.

یک کود کامل مانند 10-10-10 یا 12-12-12 را می توان در برنامه کوددهی انگور استفاده کرد (جدول 2). کود را در یک نوار دایره ای به فاصله 12 تا 18 اینچ از پایه گیاهان پخش کنید. با رسیدن گیاهان به اندازه بالغ، این فاصله باید به حدود 2 یا 3 فوت افزایش یابد. کود را در عمق حدود 2 اینچ در خاک مخلوط کنید تا ریشه ها بتوانند مواد مغذی را راحت تر به دست آورند و از دست دادن رواناب در طول باران های شدید بکاهند.

مشاهده و قضاوت همچنین باید میزان کود مصرفی برای انگور را راهنمایی کند. گیاهان نسبتاً قوی و پربار را نگهداری کنید. از رشد بیش از حد یا ضعیف خودداری کنید.

عصای میوه خوری باید 1/4 تا 3/8 اینچ قطر (کمی بزرگتر از مداد) و 4 تا 6 فوت طول داشته باشد. نرخ کود را برای حفظ رشد مطلوب درخت انگور تغییر دهید.

جدول 2. برنامه کوددهی انگور

سال مقدار در هر بوته ملاحظات
1 1/4 فنجان به محض ظاهر شدن رشد جدید اعمال شود. 1 ماه بعد تکرار کنید
2 1 فنجان زمانی که جوانه ها متورم شدند استفاده کنید
3 1 تا 1-1/2 فنجان زمانی که جوانه ها متورم شدند استفاده کنید
4 و فراتر از آن 1 تا 2 فنجان زمانی که جوانه ها متورم شدند استفاده کنید

(در پنجره جدید باز می شود)آموزش و هرس

در هنگام کاشت، تاک را با دو جوانه به یک شاخه برش دهید. یک ریسمان از پایه گیاه (نزدیک سطح خاک) به بالای سیم یک پرده 6 فوتی ببندید. حدود یک ماه پس از کاشت، قوی ترین شاخه در حال رشد را به سمت رشته آموزش دهید و اجازه دهید شاخه دیگر در امتداد زمین رشد کند. برای تقویت رشد شدید انگور، گلهایی را که اولین فصل رشد را تشکیل می دهند حذف کنید.

هنگامی که تاک به بالای رشته رسید (سال یک یا دو)، حدود یک اینچ از رشد انتهایی را بچسبانید تا درخت انگور مجبور به شاخه شدن شود. دو شاخه جانبی را با بستن به سیم در جهات مخالف آموزش دهید، که هر کدام یک حلقه تشکیل می دهند. تمام خوشه های گل را در سال دوم حذف کنید.

به طور کلی، در طول فصل رشد سوم، "پرده" (رشد نیشکر از طناب های رشد جانبی) تولید می شود. رشد را رو به پایین قرار دهید و فقط اجازه دهید یک خوشه در این سال تنظیم شود.

در فصل خواب (اوایل ماه مارس)، رشد جانبی روی طناب ها را هرس کنید و هر 8 تا 12 اینچ یک عصا یا خار باقی بگذارید. سپس هر خار را قطع کنید و فقط حدود 4 جوانه در پایه هر عصا باقی بگذارید. برای جلوگیری از گسترش بیماری، سایر هرس ها را بردارید. در سال های بعد، خارهای جدید را برای تجدید پرده انتخاب کنید.

(در پنجره جدید باز می شود)آبیاری و کنترل علف های هرز

آبیاری به طور کلی در دوره های خشک در تیر و مرداد مورد نیاز است. برای از بین بردن رقابت برای آب، یک منطقه عاری از علف های هرز را حداقل به عرض حداقل 4 فوت زیر پرده نگه دارید.

(در پنجره جدید باز می شود)برداشت و بلوغ میوه

زمان برداشت بسته به کاربرد مورد نظر میوه متفاوت است. با بالغ شدن انگور، رنگ توت و محتوای قند افزایش می یابد و اسیدیته آن کاهش می یابد. چشیدن انگور رومیزی به تعیین زمان برداشت کمک می کند. به طور کلی، توت ها در نوک خوشه آخرین هستند که می رسند. چندین بار از انگور خوشه برداشت کنید. پس از حذف خوشه های رسیده از درخت انگور، خوشه های نابالغ باقی مانده روی تاک به بلوغ خود ادامه می دهند. توت ها در خوشه هایی که چیده شده اند نمی رسند (افزایش قند). برخی از ارقام به ندرت به اوج رسیدن یا شیرینی می رسند زیرا قبل از رسیدن کامل از دسته خرد می شوند. باران بیش از حد در طول برداشت ممکن است باعث شکافتن پوست شود.

(در پنجره جدید باز می شود)پرندگان، حشرات و بیماری ها

چندین آفات معمولاً به انگور آسیب می رسانند. برخی از انواع مدیریت آفات برای رشد مداوم میوه با کیفیت خوب ضروری است.

پرندگان اغلب شروع به تغذیه از توت ها می کنند زیرا توت ها قند را جمع می کنند. توری موثرترین راه برای حذف پرندگان است. صداسازها و وسایلی که پرندگان را می ترسانند برای استفاده طولانی مدت قابل اعتماد نیستند.

پروانه توت انگور یک آفت رایج است که لاروهای کوچک مایل به سبز در توت ها تغذیه می کنند. حشرات جهنده کوچک گوه ای به نام لیف هاپر از شاخ و برگ انگور تغذیه می کنند. آسیب شدید رشد را محدود می کند و در رسیدن میوه اختلال ایجاد می کند. شپشک‌های آردآلود و سوسک‌های کک نیز می‌توانند باعث آسیب شوند.

یک بیماری قارچی به نام پوسیدگی سیاه شایع است و اغلب مضر است. این بیماری ابتدا به شاخ و برگ ها حمله می کند و سپس به میوه سرایت می کند. توت های آلوده به زودی سیاه، چروکیده و بی ارزش می شوند. سایر بیماری های قارچی کپک پرزدار و پودری، یوتیپا دیبک و آنتراکنوز هستند.

بیماری های قارچی معمولاً در شاخ و برگ های متراکم رشد می کنند که به سرعت خشک نمی شوند و کنترل شیمیایی بیماری ها را ضروری می کند. هرس و آموزش مناسب که نفوذ نور و حرکت هوا را تشویق می کند به از بین بردن یا کاهش شدت این بیماری ها کمک می کند.

گال تاج، یک بیماری باکتریایی، اغلب پس از یک زمستان بسیار سرد رخ می دهد. گال یا تومورهای گوشتی در قسمت پایین تنه انگورهای آسیب دیده ظاهر می شوند. عصاهای آلوده باید در سطح خاک هرس شوند. شاخه های جدیدی که از پایه گیاه منشا می گیرند را می توان برای جایگزینی عصای آلوده انتخاب و آموزش داد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد